HTML

Time-Rave... a valóság, és ami mögötte van..

Neorave partysorozat, rave, Neorave Night netes rádióadás, rave.hu fórum - átverés, cenzúra, sok pimasz gazember egy helyen.. :-((( Gyere, olvass, röhögjél és szörnyülködjél egyszerre! :-))

Friss topikok

Linkblog

Hangfoglalás 2009

2009.10.12. 00:50 Time Unlimited

 

Ebben a bejegyzésben kivételesen nem a germelykomenista rave.hu ősbolsevista seggcsókosainak ármányos cselszövéseiről lesz szó, aki netán kizárólag erre kíváncsi az nyugodtan lapozzon tovább. Itt most TU papa nem mint öregraver, hanem mint a hangtechnikusi és zenész szakma távoli tisztelője, és abszolúte amatőr művelője mesél a már legalább egyhetes élményeiről, amik megírására csak most jutott végre idő!

Tehát elhatároztam, hogy a sokfelé reklámozott Hangfoglalást először, de remélhetőleg nem utoljára meglátogatom, és ha lehet kipróbálok mindenféle billentyűs hangszert, meghallgatok jópár féle hangtechnikát...

A múlt hét szombat el is érkezett, és a szokásos Novák piaci látogatás végeztével már a SYMA csarnok bejáratánál parkoltam le a motorkerékpárt, ami alig 200 méterese utat jelentett.. Kellemest a hasznossal, gondoltam én balga, miközben kellemesen szedett-vedett motorosruhában csörtettem befelé az egyébként ingyenes kiállításra..

 

Ami mindjárt meglepő volt, az a viszonylag nagyszámú látogató, és hogy szinte mindenki meglehetősen boldog pofát vág.. :))) Ennek okát hamar sikerült kideríteni, hiszen már a legelső pavilon területén is ellepett minden kiállított hangszert a "léha ifjúság", akik boldogan tépték a gitárokat, püfölték a hagyományos és elektronikus dobokat, meg persze nagyban nyúzták az általam favorizált célpontokat, a különféle szintiket is! Tekintve a rengeteg érdeklődőt, és a kevés szabad hangszert, nekiálltam kissé körbenézni.

Sajnálatos tény, hogy a kiállítók viszonylag kevesen voltak. Hiányoltam a hazai professzionális hangosító ipar képviselőit, úgy mint a Reflexet, Garryt, stb.. Szintén hiányoltam több hangszerforgalmazó nem létező jelenlétét is, őket bizonyára a nem éppen olcsó helybérlés tarthatta vissza a jelenléttől, távolmaradásuk pedig kimondottan sajnálatos!

Sikerült közben bevergődnöm a Yamaha szintik forgalmazójának pavilonjába, ahol ismételten megtapasztalhattam, hogy még az olcsóbb szinyók is remek klaviatúrát kapnak, az egyik alapszintű 42000Ft-os keyboardot jobbnak találtam leütés terén, mint drágább társát, a 120000Ft feletti mezőnyben pedig mindegyik Yamahának tökéletesnek mondható a billentyűzete. Nemtom hogy csinálják, de jó. Régen volt egy DX7-esem, az is nagyon jó masterkeyboard volt, de ezek sem vallanak szégyent!

A Roland hangszerek szintén nem rosszak, de semmi különös bennük, sablon termékek, jó klavival ellátva.

A Korg cuccok nem tudtak lenyűgözni, kivéve a nagydarab, zongorabillentyűzetes PA-588??-ast (remélem jól írtam), ez viszont egy remek hangszer. Érintőképernyő, logikus menü, remek joystick a hangok manipulálásához, és bár nem szeretem a nehéz zongorás klavit, ennek még ez a része is remek volt! Eleve jó gyári hangszínek, korrekt kialakítás. Jó kis vas. Kár, hogy soha az életben nem lesz annyi pénzem hogy megvehessem.. :-(((

Kurzweil szintik. Nagy nevű cég, drága készülékekkel. A kiállított darabok magánvéleményem szerint a zsák fos kategóriába sorolandók, nehézkes kezelhetőség, undorító billentyűzet. Amikor játszol rajta, mintha egy löttyedt szilikon műcsöcsöt lökdösnél, ritka ocsmány érzés.. Nem v.ok hivatásos zenész, csak egy lelkes amatőr, de ezektől a készülékektől villámgyorsan távoztam!

MOOG virtuálanalóg szinti: Két nyikhaj gyerek már félórája nyekergette őket, az egyik már éppen átadni készült a másiknak a fejhallgatót, amikor a szokásos kedves, becéző modoromban rájuk szóltam :-))) Mindjárt nem hiába volt a tíz perc sorbaállás, kipróbálhattam a hangszert. Nem tetszik, a vSTi verziója jobb. Távoztam onnét.

Nord Wave, kicsi, közepes, és nagy. Nos itt lett igazán tele a tököm pár aprósággal. T.i. hogy kiváló dolog a rendezvény ingyenessége, csak ennek van egy hátulütője is ám!

Konkrétan az, hogy az összes arra járó kiccsalád vidám családi programot szervezett magának ide, hiszen "figyeld már anyuci, ez ingyé' van!" jelszóval az összes barom proli kijött ide családostul, és hát ugye a kiállított hangszerek száma véges.. Ebből következik, hogy a szakmai érdeklődő csak hosszas sorbanállás után tudta kipróbálni álmai hangszerét, miközben apuci-anyuci a drágalátos 5 éves csemetéjét beültette klimpírozni a 200000Ft-os nordok elé.. :-((( Most legyek trágár, és mondjam azt hogy az isten verje beléjük a faxát, hogy miért kell az amúgy is leterhelt vasakat a neveletlen, vandál gyerekekkel kínoztatni, és miért kell nekem mint szakmai érdeklődőnek (lehetséges fizető vevőnek) 15-20-30 perceket várnom, míg a kretén kölyök kiéli kretén hajlamait?

Na mindegy. Kicsi nord: Szép hang, jó kezelhetőség, és vmi álomjó klavi, nagyon bejött! Közép és nagy Nord: Szép hang, a faszom se igazodik ki a logikátlan kezelőszerveken, álomjó klavi.

Egyikre sincs pénzem, hogy bassza meg a fene! :-(((((

Hang és fénytechnika:

A 18Sound volt az általam lokalizált egyetlen olyan kiállító, akik hangszórókat is hoztak, egy átlátszó plexifalba beszerelve tették közszemlére őket. Bizalomgerjesztő mély és középsugárzót nézegettem nyálcsorgatva, de kérdem én, leesne az a telibevert aranygyűrű a T. Gyártó ujjacskájáról, ha a hangszóró mellé kiírnák annak műszaki adatait is? Frekimenet, érzékenység, stb...

 

A többi cégnél kis monitorládákat láttam, olyan igazi dögnagy cuccok sehol, amiket én szeretek. Csak külön hangszórók sehol, így le sem álltam náluk nézgelődni.

Fények: Nyomorult LED-es diszkófényeket megnézhettem közelebbről is. Mióta megjelentek a piacon, azóta utálom őket, ez most sem változott, igénytelen és drága rohadalom. Ez persze privát vélemény, de részemről sosem adnék pénzt LED-es diszkófényért!

Más néven nevezhető fénycuccot nem is láttam, illetőleg ha volt is, figyelmemet elkerülte!

 

Körülbelül eddig tartott a nagyvizit, megundorodva az egyre nagyobb tömegtől, inkább távoztam. Összesítve, pozitívumok és negatívumok:

P+: Segítőkész, jó fej személyzet mindenütt, bár műszaki ismeretek terén nem mindegyikük volt a toppon.

Jól átlátható volt az egész kiállítás.

Bárki által buzerálható hangszerek.

Úgy általában jó kedélyű hangulat, és jópár csinos csaj kószált ott összevissza.. :-))

 

P-:

Sok barom unatkozó család, a hülye gyerekeikkel.

Hiányoltam régebbi szinyókat, Waldorf termékeket, samplereket, hazai hangosítási cégeket.

Szinte minden szinyó uncsi darab volt, az ezeréves General MIDI és pár Yamaha XG hangszínen kívül semmi extra semelyiken, szinte csak lakodalmas az amit helyből játszani lehetne ezeken.. :-((

A sok digi zongora helyett inkább speckó szintiket hoztak volna ki,..

Még egyszer kijelentem, hogy hiányolom a komoly samplereket!

Külön hangszóró, végfok, egyéb részegység nem nagyon fordult elő, szinte csak komplett rendszereket kínáltak a forgalmazók.

 

Mindezen hiányosságoktól eltekintve, nem éreztem rosszul magam, jövőre is megyek ha lesz ilyen. De előtte egy lottóötössel vki igazán megdobhatna... :-))))

 

8 komment

Címkék: yamaha kurzweil hangosítás hangfoglalás lead nord szintik hülyegyerekek

A bejegyzés trackback címe:

https://ravemaffia.blog.hu/api/trackback/id/tr421443894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mizantropika 2009.10.19. 15:52:36

Én is keveselltem a szintiket. Persze én még amatőrebb vagyok, semmi lényegi információt nem tudtam megállapítani róluk, de azért van szemem, a gitár és szintiarány kb 6:1 volt. Ha nem becsülöm még így is alá...
Hogy tetszettek a zsíroshajú kislurkók a CDJ pultnál?:D
Nekünk amúgy sose kellett mondjuk 5 percnél tovább várakoznunk szintire. Általában észrevették magukat az emberek.
Magam részéről a népi hangszeres pultok mellett állva csőppent el a nyálam (még jó, hogy nem akkor, amikor valamelyik erdélyi csodát fújtam vagy éneklő edényt simogattam...:)
És kva drága volt a sör.
Volt viszont fasza pro füldugó, az is kva drága volt, pedig kellett volna venni egyet...kiállítás után meg voltam süketülve teljesen. kakofónia sucks...
Nem említetted továbbá a fel-felbukkanó sztárfaszokat, akiket éppen interjúvoltak, illetve a lelkesen karaokezo sztárpicsákat...de tán jobb is erről a részéről hallgatni. Ha már ők nem voltak ily bölcsek...
Még 1 valami. Én nem voltam, de elmondás alapján az Ableton találkozó se ért egy lyukas garast sem.
Konklúzió: tutter hogy nem egy ilyen eseményen vennnék hangszert, de a gitáros szekciónak láthatólag jól jött, h kipróbálhatják a hangszert vásárlás előtt. (Nem törődve azzal, hogy hiába a füleses megoldás, lófaxt se lehetett hallani.)

Time Unlimited 2009.10.19. 20:10:59

Hm, hát igen..

Gitáros pavilonból volt vagy kismillió, szintisből a tizede se.. :(((
Nincs semmi bajom a gitárzenével, ifjabb éveimben próbálkoztam is szovjet elektromos és dobgitárokkal, de minden látható eredmény nélkül. Inkább megmaradtam amatőrként is a billentyűs szerkezeteknél, némi gyakorlás után nem is bánok velük annyira rosszul, főleg a nem régen vásárolt "vassal" v.ok nagyon elégedett, szeretem nyúzni pedig rengeteg sok bajom is van vele!

Gusztustalan figurákat valóban láttam a Dj pultiknál, de saját Dj felszerelés igencsak kezdő tulajaként nem éreztem különösebb motivációt ezen termékek végigpróbálására. A sajátoméval se tudok bánni még tökéletesen, rám fér a gyakorlás, hadd gizdáskodjanak a zsíros hajú és zsíros agyú baromarcok, rájuk hagytam a dolgot..

Népi hangszerekhez nem értek, messziről nézegettem egypárat, de síkhülye v.ok hozzájuk, beismerem.. A sört pedig bár szeretem, de mint járművezető tartózkodnom kelletett az árpalé élvezetétől, amit egyébként éppen most pótolok házipálesz közreműködésével! :DD

Sztármajmokat bevallom nem is figyeltem, amúgy sem ismernék fel közülük egyet sem, meg kibaszottul nem is v.ok rájuk kíváncsi.. Persze ha megjelent volna Marusha, Rolf Maier Bode, vagy Verena von Strenge, nyilván nem hagynám őket csak úgy bele a nagy mindenségbe, de sajnos egyikük sem tette tiszteletét, szomorú is v.ok ez miatt. :-(((

Az Ableton egy olyan szoftver, ami kábé 2 percig volt a gépemen, utána megtanult szárnyak nélkül repülni.. Faxom televan már azzal, hogy profi szoftverkészítők képtelenek egy egyszerű, jól kezelhető progit összehozni, mindegyik más fajta xart csinál.. :(( Eddig a Reason volt a leginkább ésszerű és jól kezelhető, de annak meg nincs MIDI Out-ja.. Baxxátok meg, légcsavarfejűek!!!! :-((((

A gagyi retro walkman fülesek által egyébként én se hallottam semmit se a nagy zűrzavarban. De a lehetőséget azért becsülöm.

Futurewave · http://myspace.com/futurewaverave 2009.10.21. 12:55:30

@Time Unlimited:
Tudod miért nincs midi out-ja?? :D tök egyszerü: MÉG VÉLETLENÜL se a külsö cuccod használd, hanem a rezsó belső szinyóit :D ... ejj propellerék nem véletlenül nem tették oda :)

mizantropika 2009.10.21. 13:42:56

:DDDD
Gagyi retro fülesek?:DDD Ok, volt olyan is, de pont a Moognál igen korrekt Senheisereket használtam... Gondolom, kiállítófüggő, hogy mit nyújt...
A DJ kamaszokat csak azért említettem, mert persze még véletlenül se volt látótávolságban sem egyetlen lemezjátszó, csak ezek a CD-s, digis bizbaszok. Nagyon szuper, persze, kiírja a számcímet meg minden, össze is keveri helyetted a zenét...:D Pedig az Allen&Heath-eket kipróbáltam volna, ha lemezjátszókra lettek volna kötve. De nem voltak. Meg mondjuk lemezt se cipeltem, persze.:)

Time Unlimited 2009.10.21. 14:11:10

Fw: Hát igen, ez bizony sajnálatos tény... A Rezső saját hangszerei magánvéleményem szerint xart sem érnek, az erőltetett egyedi loop és mintaformátumok inkább elriasztanak, mintsem kreativitásra késztetnek, az összes létező sampler ortopéd és számomra silánynak bizonyult!
De: A sequencerje az eddigi legjobb amit tapasztaltam, és az egész szoftver úgy ahogy van, rendkívül könnyen kezelhető, aki arra panaszkodik hogy a Reason bonyolult, azt sztem ne is akarjon elektronikus módszerekkel zenélni, inkább vásároljon egy autentikus roma vizeskannát, és azon gyakorolgasson.. :-)))

Ha vmi hacker-cracker-mittoménkicsoda fejlesztene a Rezsőhöz szép sunyiba' egy jóféle MIDI Out-ot, akkor az illető nevét meglehetősen hamar imába foglalnák a megfáradt zenészek.. :-))

Hiszen a túl sok gépészkedés megöli a kreativitást, a spontaneizmust, bármilyen jó játék is egyes hangszínek alapból való kikeverése, azért van egy határ.. És a jóféle vashoz egy jóféle dobgép (DrumStation például) meg egy sequencer is tartozna jó esetben...

Mizantropika: Vessed bár rám a legelső s egyben legsúlyosabb követ, de töredelmesen bevallom, a bakelitért bizony magam sem rajongok túlságosan... Nekem megváltás volt a 90-es évek közepén a megfizethető árú digitális hangtechnika térhódítása, kismillió analóg technikai hiányosságtól sikerült végre megszabadulnom, így hálás v.ok a CD-technológiának, minden hibáival együtt!

Bár csak a "hálószoba Dj" titulus jár egyelőre számomra, azért nekem is vannak bizonyos fenntartásaim, mint például a PC-ről végzett, szoftveralapú Dj-munka. (munka??) Nekem ez soha, semmilyen módon nem ment rendesen, belekezdtem aztán hagytam a jó büdös p.csába dühösen, ez vmi megfoghatatlan, tárgytalan izének bizonyult.., Vagy csak túl öreg v.ok már az ilyesmihez!

Aztán most végre megvettem egy Numark rack dupla Dj-CD játszót meg egy Omnitronic keverőt, és ezzel a pitlák cuccal érdekes módon, nem is megy rosszul a hálószobaDj szakma! Igazából csak gyakorlás kérdése, de az itteni hibázásaimtól nem kapok idegrohamot mint egykoron, a szoftveres mp3 kevergetési próbálkozásaimnál.. :-))

Vagy a mai kommersz zenék jobban bírják az igénytelen Dj munkát, netán a közönség tolerálja jobban a xart? Hát ez jó kérdés, amire a választ még csak nem is sejtem...

mizantropika 2009.10.21. 14:34:07

:) Dír, szólíthatsz a nevemen, nyugodtan, csak nem tudtam úgy regelni, foglalt lévén a Vanda nick. :)
A lényeg: hálószoba DJ felőlem azt használ, amit akar. CD-t, FS-t, akármit. De nekem nem DJ az, aki nem bakelitről kever, és nem producer, aki laptopról nyomja. Biztos sznob vagyok, de vannak ám nyomos indokaim ezen álláspontom alátámasztására. De nem akarom ezzel szétoffolni a blogodat, hisz a témáról másutt, máskor bőségesen társalogtunk sokakkal, minden eredmény nélkül.:)
Becsülendő, hogy tanulod a vasad, és idővel talán az Abletonnal is megbarátkozol, mert valójában kva jól használható. A kettő együtt meg renial. Csináljunk zenekart, megyek a furulámmal kiegészíteni a géphangot kis élővel. Jól tud esni a zsigereknek.:)

Josse79 2009.10.21. 14:41:04

Más...Egy kérdés kérés FW-hez..
Figyu FW vhol meglehet szerezni a zenéidet kiadott hangformátum keretében?:D:D:Nem segnyalás de egy ideje k.vára nem hallgatok rave stb. stílusú zenét de a tieid nagyon bejönnek..És mint elvekkel rendelkező ember a kedvenc nemzeti zenekaraim cd-it is megveszem eredetiben hogy támogassam őket így ezért kérdezlek meg téged is..Hogy hol és milyen formában lehet megvásárolni a muzsikáidat?Had hülljenek már szarrá egy két cimborám az autóban akik nemtudják felfogni hogy a nemzeti rock mellett én ugyanúgy szeretem a jófajta rave muzsikát is.. Előre is thx.

Time Unlimited 2009.10.21. 14:46:54

Igen, jól sejtettem hogy Te vagy az, így legyen lottóötösöm! :DDD

Egyébként nem feltétlenül sznobizmus ha vki ragaszkodik a bakelitekhez, nálam ez több okból sem működhetne.. van egy jól megfogalmazható technikai-műszaki jellegű ellenérzésem (az eredeti szakmám is elektro), ráadásul ha bakelitekkel diszkózgatnék, azt tutira nem volnék képes kifogástalan állapotukban megőrizni akár 90 éves koromig is! (feltéve ha megérem..)

Nem offolsz szét semmit, hiszen már a bevezetőben is jeleztem, ez itt nem a germelykomenistás részleg, mint zeneszerető műszaki ember abszolúte jó néven veszem az ide beömlesztett technikai jellegű észrevételeket, vitákat, stb... Kell egy kis levezetés is olykor, nem lehet állandóan csak Sündixéken bosszankodni, ezt a Hangfoglalás-bejegyzést is afféle nyugis kávéházfeeling végett hoztam létre!

Az Abletonnak valszeg sose leszek jóbarátja, a vasat még nagyon sokat kell tanulmányoznom, sajnos nem v.ok egy istenadta zenei tehetség, bosszant is rendesen hogy nincs kellő képességem az ötleteim realizálására! Szemét, mocsok munkát viszont elvből nem adok ki a kezemből, éppen ezért nem is akarok még egy darabig kilépni a hálószobaDj szerepkörből.. :-))

Höhö, zenekar, hát az még egy kicsit odébb van, lehet hogy remekül furulázó', de nekem meg még sehol nincs az az elvárható virtuozitás, ami elengedhetetlen kelléke egy billentyűs hangszeren játszadozó zenészpalántának.. De az 5letet alapvetően díjazom! :))

Most viszont megyek és alszok pár órát, hajnalban keltem, most értem haza, és még este 1 millió dolgom van.. rámfér egy kis pihenés... :)
süti beállítások módosítása